رمان من پیش از تو

رمان من قبل از تو

رمان خارجی من پیش از تو نوشته جو جو مویز ، رمان عاشقانه محصول سال ۲۰۱۲ است که در بریتانیا به چاپ رسید . این رمان در ایران توسط مریم مفتاحی ترجمه و در اتشارات آموت به چاپ رسیده است . در این پست تک سایت قصد داریم این رمان پرطرفدار رو مورد نقد و بررسی قرار بدیم . داستان درباره دختری بنام لوییزا ۲۶ ساله است . شکلگیری داستان از جایی شروع میشور که لوییزا برای کمک به هزینه های خانواده در جست و جوی شغل است و بعد از جست و جو های متعدد و ناموفق یک کار خاص پیدا میکنه ، مراقبت از ویل ترینر ، مرد جوانی که از دوسال پیش به خاطر تصادف با موتور ویلچر نشین شده است …رمان من پس از تو

[با تشکر از فروغ دیناروند (ت_دال) بابت تهیه این نقد و بررسی]

فروغ:
رمان من پیش از تو ، که تعدادچاپش نشون دهنده ی خیلی چیز هاست .از جمله اعتماد بیشتر به نویسنده ی خآرجی . در زمینه ی رمان!
من پیش از تو داستانی که توی ۵۳۳ صفحه ،کمتر از انگشتان دست تونستم پاراگراف جذابی درونش پیدا کنم .که بی ربط به رفتار خود شخصیت داستان نباشه.
۵۳۳ صفحه ای اگر حرفهای اضافه و بی مورد لو رو فیلتر کنیم به ۳۰۰ صفحه برسه.
موضوع زیبایی که میتونست خیلی هیجان برانگیز تر باشه .
ترجمه ی این کتاب هم ابتدا که با دیالوگ های فراوانی که گاهی متوجه هم نمیشیدیم کی میگه بود و در انتها بسامد های بسیار فعل !!!
و یکی درمیون خواهر لو ،ترینا یا کاترینا میشد!!!!!
.
شخصیت #لوئیزا

که در ابتدای داستان بشدت مسر بود خودش رو قابل ترحم و بی عرضه نشون بده و در آخر داستان هم تاثیری که گرفته بود تا حدودی تونست عوضش کنه .
اینجا نویسنده بخوبی تونست عوض شدن شخصیت لو رو نشون بده ولی …
ای کاش کمتر با_تنها_گفتن اینکه لو هیچ کاری نمیتونه انجام بده اینو نشون میداد.
#ویلیام_ترینر
شخصیت مصمم و با اراده ای که تمام حرکاتش منطقی بود و چیز غیرقابل تصوری رو نشون نمیداد و این یک نکته ی مثبت بود
چرا که نویسنده تنظیمات نوشته اش رو به خوبی کنترل میکرد تا آخر داستان .

گفتن اتفاق ها و ناتوانی هایی که لو هی با خودش تکرار میکرد هیچ جذابیتی جز سربردن حوصله رو نداشت! .
شخصیت پردازی های داستان بخوبی با محتوا متناسب بود.
یک داستان واقع گرایانه که افراد ناتوانی مثل ویل رو سربار نشون میداد !! از نکات مثبتش هم نمیگذریم ؛
من پیش از تو داستانی که نکات علمی خوبی رو مربوط به داستان به ما یاد داد.و همچنین نویسنده با نوشتن حال اطرافیان ویل از زبان خودشون باعث درک عمیق تری برای خواننده شد .
و کاملا مشخص بود که نویسنده برای نوشتن جاهایی که میگفت کاملا تحقیق کرده بود و طوری توصیفش میکرد که خواننده براحتی تصورش میکرد .
من پیش از تو داستانی که پایه و اساسش عشق بود ، اون رو متفاوت از دیگر داستات های عاشقانه نشون داد ،
کلیشه ای و تکراری نبود و تصور خواننده رو از تعریف محدودی که از عشق داره به یک تعریف بالاتر رسوند .

دوستان عزیز نظر فراموش نشه :)

#ت_دال


دانلود رمان من پیش از تو

رمان من پیش از تو pdf

خواندن رمان من پیش از تو

بیوگرافی جوجو مویز

me before you