فیک ژانر




فیک ژانر

شاید شماهم وقتی در حال گشتن تو سایت ها یا کانال های رمان بودید با کلماتی عجیب و غریبی مثل پسرِ غیرتی یا کلکلی ? به عنوان ژانر رمان ها مواجه شدید .
البته اکثر این ژانر ها سلیقه ادمین های با سلیقه سایتها یا کانال های بی کیفیت رمان هست و نویسنده خبر نداره رمانش با همچین عبارات مسخره ای به عنوان ژانر تفکیک شده.امروز قصد داریم در این مقاله این ژانر های من دراوردی (بهش میگیم فیک ژانر)رو مورد بررسی قرار بدیم و به شما معرفی کنیم :)

رمان همخونه ای

دلیل اصرار نویسندگان تازه کار برای نوشتن این سبک رو واقعا نمیشه فهمید . شرایط نوشتن این سبک به اینصورته که شخصیت دختر و پسر ناخواسته از سر اجبار (حالا از ازدواج صوری برای خارج رفتن گرفته تا ازدواج صوری به خاطر اجاره خونه :| )بااهم همخونه میشن و یه شب در حالی که شخصیت اصلی داره با یه آهنگ عاشقونه همخونی میکنه به این نتیجه میرسه که عاشق همخونش شده و اگه اون نباشه میمیره :|

رمان همخونه نوشته مریم ریاحی

رمان پسر غیرتی

پسر غیرتی یکی از عجیب ترین فیک ژانر هاست ک طرفدار زیادی هم داره . عجیب از این نظر ک سرتاسر داستان شخصیت زن داستان از هیچگونه ازادی برخوردار نیست و هیچ حق انتخابی نداره و عجیبتر این ک شخصیت دختر از تموم چیز هایی که بهش تحمیل میشه لذت میبره و واقعا مشخص نیست نویسنده تعریفش از غیرت چیه و مطمئنا چیزی ک به اسم غیرت از طریق اینجور رمان ها جا میوفته غیرت نیست .

رمان ارباب و خدمتکاری

کلیت داستان این ژانر اینه ک شخصیت دختر داستان ک معمولا نقش اصلی و راوی داستان هست به خاطر پرداخت بدهی پدر بدبختش که تازگیا ورشکست شده به پسر جوون خوشتیپ و خر پول داستان فروخته میشه .  این سبک چندتا رکن اصلی داره که درصورتی که رعایت نشه ممکنه دیگه رمان ارباب و خدممتکاری محسوب نشه .
۱- دختر داستان فوق العاده خوشگل و اروپایی تشریف دارن و پسر داستان بسی جذاب و بدنساز. (البته این رکن اصلی تموم فیک ژانر ها هست)
۲-دوست دختر های ارباب راه به راه به خونش میان وظیفه هرکدوم از اینا تحقیر خدمتکار خونس.
۳- وظیفه ارباب خونه یاداوری این ک دختر داستان خدمتکارشه و ارباب اون رو خریده (که نهایتا ایت بحث به بغض دختر ختم میشه و با چشمای گریون میره به سمت اتاقش :| ).

رمان کلکلی

یکی از مسخره ترین فیک ژانر ها رمان کلکلی هست :| درمورد این ژانر توضیح خاصی نیست که بدم . صرفا کلیت داستان دو شخصیت اصلی در حال جر و بحث هستن و نویسنده با این توهم که چقدر این جر و بحث ها و زبون درازی :| های شخصیت اصلی برای خوانندگان جذابه رمان رو به آخر میرسونه :|

رمان صحنه دار

متاسفانه از فیک ژانر رمان صحنه دار اطلاعات خاصی در دسترس نیست اما از اسمش مشخصه که این رمان در مکان ها و صحنه های نامناسبی فیلمبرداری شده و شامل صحنه های دلخراشی هست که به کودکان توصیه نمیشه :|

رمان بدون سانسور

قبلا در مقاله رمان بدون سانسور مفصل در مورد این فیک ژانر توضیح دادیم
رمان موزیکال ۰_۰
توضیحات این سبک رمان رو به همین توضیح مختصر و مفید خلاصه میکنم
حالا لالای لالای لالالای لای ،حالا لالای لالای لالالای لای (لطفا با ریتم خونده بشه تا عمق موزیک رمان رو متوجه بشید)
البته توضیحات بالا در مورد یکی از رمان های قدیمی موزیکال هست و رمان های جدید شامل موزیک های راک هست که متاسفانه بلد نیستم صداشو بنویسم و حتما یه بار یکی از نویسندگان این فیک ژانر رو دعوت میکنیم تا صداشو تقدیمتون کنه.
البته فیک ژانر های دیگه ای هم هست مثل : رو اعصابی- آروم و… که متاسفانه اطلاعات کافی از این فیک ژانر دردسترس نیست اما از اسم هاشون میشه حدس زد که مختص دوستانی هست که علاقه مند به تیمارستان هستن و کسایی که دیگه از تیمارستان موندن خسته شدن :|
امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید . هدف از ارسال این مطلب جلوگیری از تفکیک شدن رمان ها با همچین اسم های مسخره و خنده داری هست و ابدا قصد توهین به نویسنده یا رمان خاصی نیست . امیدوارم ادمین های پیج های رمان هم دسته بندی رمان هارو به همون (رمان عاشقانه ، اجتماعی، پلیسی و..) محدود کنن .
لطفا با نظراتتون مارو خوشحال کنید و موضوع مطلب بعدی رو بهمون پیشنهاد بدید :)