رمان بوی نا از ماندا معینی

 
:نام کتاب:بوی نا
:نویسنده:ماندا معینی
:حجم کتاب:4.16مگابایت پی دی اف و 1.20 مگابایت اندروید و 1.09مگابایت جاواو 430کیلو بایت epub
:خلاصه ی داستان:
داستان در مورد دو برادر لجباز به نامهای حسنو عباسه که از بچگی با هم لج داشتن و این لجبازی حتی تا 50 60 سالگیشون هم ادامه داره تا اینکه بچه های اونها......

:فرمت کتاب:pdf,java,apk,epub

:دانلود رمان بوی نا از ماندا معینی فرمت پی دی اف

:دانلود رمان بوی نا از ماندا معینی فرمت اندروید 

:دانلود رمان بوی نا از ماندا معینی فرمت جاوا

:دانلود رمان بوی نا از ماندا معینی فرمت epub

قسمتی از متن رمان:

به نام آفریدگار یکتا

"روزگار عجیبیه!آدم وقتی دقت کنه،می بینه که چه اتفاقاتی ،همین دور و ور خودش افتاده که واقعا باور نکردنیه!

مثل همین خاطره یا داستانی که می خوام براتون بگم!

می خوام داستان خانواده ی حاج عباس جوکار بولاتپه لوش و حاج حسن جوکار بولاتپه لوش رو براتون بگم!

اما قبل از اینکه شروع کنم اینم بگم که تمامی اسامی،نام خانوادگی،جاها و مکان ها و اشخاص ، اگرم شباهتی با کسی یا جایی دارن،تصادفیه و حقیقت نداره!

اصلا این فقط یه داستانه برای سرگرم شدن!

نام خانوادگی م چیزی گذاشتم که با هیچ نام خانوادگی یکی نباشه!جوکار بولاتپه لوش!فکر نکنم یه همچین نام خانوادگی اصلا پیدا بشه!

خب!

حالا برای سهولت کار، این دو نفر رو ، حاج عباس جوکار و حاج حسن جوکار صدا می زنیم!

برای اینکه به داستان حاج عباس و برادرش حاج حسن برسیم و بعدش برسیم سراغ بچه هاشون که اصل داستانه،باید یه خرده برگردیم عقب که ببینیم اصلا این دو نفر کی هستن!

پس می ریم به سالهای هزارو سیصد و سی شمسی و اون طرفا!

شایدم یه خرده این ور و اون ور ترش!

حالا کوچه پس کوچه های اون زمان تهران رو رد می کنیم تا برسیم به خونه حاج مصطفی جوکار که پدر همین حاج عباس و حاج حسن جوکاره!

البته تو این سالها این دو تا برادر سن و سالی ندارن و هنوز بچه ن!

هنوزم حاجی نشدن و همون حاج عباس و حسن صداشون می کنیم!

کوچه پس کوچه ها رو رد می کنیم تا برسیم طرفای محله ای قدیمی و اون طرفا که خونه حاج مصطفی جوکار اونجاس.

حاج مصطفی معتمد محل شونه!دو بار تا حالا حج رفته و تو محل عزت و احترام عجیبی داره!اون وقتام که سفر حج رفتن به راحتی الان نبوده که!چی می شده که یه نفر می تونسته تا مشهدش بره!حالا حساب کنین مکه رفتنش چه طوری بوده؟

اون زمان ها چون مردم خیلی فقیر بودن،کمتر کسی می تونست حاجی بشه!برای همینم اگه می گشتین،شاید تو هر محل یه نفر رو پیدا می کردین که سفر حج رفته باشه!چه برسه به اینکه تو یه محله یه نفر دو بار سفر حج رفته باشه!دیگه ببینین مردم چقدر بهش عزت و احترام می ذاشتن و تحویلش می گرفتن و بهش اعتماد می کردن!

خونه حاج مصطفی یه خونه چهارصد پونصد متری تو یکی از محلات پایین و قدیمی اون وقتا و از محلات معتبر تهران بوده!

حاج مصطفی با زنش و مادر زنش و پنج تا بچه ش که دو تا پسر و سه تا دخترن با یه کارگر زن به اسم رقیه خانوم تو همین خونه زندگی می کنن!

اسم دو تا پسرش رو که گفتم.عباس و حسن.اما اسم دختراش به ترتیب بتول و عصمت و عفته!

عباس بزرگترسن بچه خونواده س که الان پونزده شونزده سالشه!بقیه م با فاصله یه سال از همدیگه صف کشیدن!یعنی حاج مصطفی و زنش،شیره به شیره بچه دار شدن تا حالا!

ما زمانی داریم وارد داستان و خونه اینا می شیم که ماه حجه و حاج مصطفی گوسفند کشته و چون دوبارم سفر حج کرده دو تا گوسفند کشته و داره تقسیم شون می کنه که گوشت شونو بده دست مردم!

گوسفند کشتن م تو اون زمان آداب و مراسم خاصی داشته!یعنی مثل الان نبوده که تند تلفنی یه گوسفند بیارن دم خونه و زود سرش رو ببرن و تمام!

اون وقتا از سه چهار روز قبل می رفتن و گوسفند رو از چوبدار می خریدن و می اوردن می بستن تو خونه.تو این چند روزم تا عید قربون برسه گوسفنده از شب تا صبح و از صبح تا شب بع بع می کرده و تمام محل خبردار می شدن که فلان حاجی قراره گوسفند قربونی کنه!

عجب رسم و رسوم خوبی داشتیم!

خلاصه روز موعود که می رسیده از ساعت شیش صبحش تمام همسایه ها می اومدن خونه مورد نظر تا برای کشتن گوسفند و تقسیم گوشتش و تمیزی و نظافت بعدش به صاحب خونه کمک کنن و بعدش سهم شون رو بگیرن و برن!

بقیه اهالی محل م ،دم در صف می کشیدن تا صاحب خونه گوشتا رو فال فال کنه و بده دست شون!