رمان بدون سانسور

رمان بدون سانسور | معرفی ” رمان بدون سانسور “

 بدون سانسور :)

عبارت بالا یکی از بیشترین کلماتی هست که بین کلمات مرتبط با رمان و کتاب جست و جو میشه .

در این مقاله کوتاه سعی کردیم دلایل جست و جو “چند هزار” مرتبه در روز این عبارت رو مورد بررسی قرار بدیم :دی

شاید اگه خیلی خوشبینانه بخوایم نگاه کنیم ، احتمالا دوستان دوستدار ادبیات به دنبال رمان هایی سیاسی اجتماعی خاصی هستن که احتمال میدن ممکنه برخی مباحث کتاب مورد نظرشون سانسور شده باشه و برای همین با چسبوندن “رمان بدون سانسور” به اخر رمان مورد نظرشون ریسک خوندن رمان سانسوری رو به حداقل برسونن .

اما متاسفانه مثال خوشبینانه بالا صرفا مثاله و دلیل گشتن به دنبال رمان بدون سانسور مثال بالا نیست .

تو این چند سالی که بازار رمان های تایپی و اینترنتی خیلی داغ بوده یه سری مطالب با پیشبند رمان در اینترنت منتشر شد که واقعا برای گشتن به دنبال اون مباحث چسبوندن عبارت بدون سانسور توی سرچ گوگل لازمه .

دوستانی که سعی کردن ضعف نوشتنشون رو با پرداختن به موضوعات جنسی یا مباحث خصوصی روابط عاشقانه بپوشونن و خیلی فاحش خواننده رو با مسائل اینچنینی اشنا کنن.

استدلال خیلی جالبی که این دوستان نویسنده(نما) در برابر انتقاداتی که به سبک نوشتنشون میشه دارن، اینه که تو جامعه فعلی ما کمتر کسی پیدا میشه که با این مسائل اشنا نباشه و نویسنده صرفا سعی کرده احساساتشو به قلم تزریق کنه و از ته دلش بنویسه :|

شاید مسخره ترین وجه تشابه رمان های اینچنینی روابط فوق العاده بچه گانه و غیر منطقی (و شاید مسخره) که بین دو نقش اصلی داستان به وجود میاد باشه که کل داستان حول این رابطه میچرخه که نویسنده اسم این رابطه رو با اعتماد به نفس کامل گذاشته عشق :)

شاید یکی از موضوعاتی که بسیاری از دوستان نویسنده (نما) روش اسکی رفتن موضوع همخونه بودن هست .(به شخصه اصلا دوست نداشتم از کلمه اسکی استفاده کنم ، اما باور کنید دیگه کار از ایده برداری و حتی کپی برداری گذشته ، قشنگ یه سری دوستان رو رمان های اینچنینی اسکی رفتن) متاسفانه خود موضوع همخونه برای خیلی ها تبدیل به ژانر اختصاصی شده (در حال گشتن توی سایت ها یا کانال های رمان هستید که با رمان های ژانر هم خونه ای رو برو میشید ۰_۰ البته بعدا در یک مقاله اختصاصی به موضوع ژانر های اینچنینی خواهیم پرداخت)

بیاید اصلا از خود همخونه شروع کنیم ، منظورم رمان همخونه نوشته خانوم مریم ریاحی هست .

شاید اخرین باری که این رمان رو خوندم بیش از ۵ سال پیش باشه اما تا جایی که یادمه منشوری ترین قسمت رمان جایی بود که یلدا از ترس صدای رعد و برق و به خاطر شوکی که بهش شد میپره تو بغل شهاب .(که البته این دو دوست عزیز به هم دیگه محرم هستن و به صورت رسمی زن و شوهر تشریف دارن :| )

بپردازیم به یک نمونه از محصولات اسکی کنان :)

هفت دختر دانشجو فوق العاده شیطون و به طرز عجیبی زیبا در حالی که در به در تو مشاور املاک های سطح شهر به دنبال خونه دانشجویی هستن با هفت پسر مدل اروپایی رو به رو میشن که خیلی خیلی اتفاقی اونا هم به دنبال خونه هستن (که از بد ماجرا اونا هم مشکلشون مجرد بودنه و در اون شهری که اینا دانشجو هستن خونه به مجرد نمیدن :| دانشجو که اصلا حرفشو نزن) رو به رو میشن :|

اونجاست که ایکیو و خلاقیت بالا نویسنده، خواننده رو به وجد میاره :| درست حدس زدید اون هفت دختر شیطون و خوشگل با اون هفت پسر بلا و مدل ازدواج میکنن (شاید باورتون نشه اما تنها دلیل ازدواج این هفت زوج اینه ک اینا دنبال خونه دانشجویین نه مکان:| و جالب تر این که اینا همش صوریه برا گرفتن خونه )

و کلیت داستان از اینجا شروع میشه ..   نویسنده که انگار تازه کلید داستان اومده دستش و با خوندن هر صفحه میبینید کلا داستان بیشتر به سمت مسائل سانسوری جلو میره ..

اونجاست که ادم نمیدونه باید از مریم ریاحی بابت این رمان زیبایی که نوشته تشکر کنه یا بابت دادن این ایده به یه سری نویسنده(نما) برای نوشتن داستان های مضحک ، تشکر نکنه :دی :|

(باور کنید منظور ما از مسائل سانسوری مسائل روز مره یا حتی منظورمون صرفا اشاره نویسنده به این مسائل نیست ، کار به جایی رسیده که کلیت داستان سرشار از این مورد ها هست ، که واقعا ادم نمیدونه این رمانه داره میخونه یا صرفا+۱۸ :| )

آمار هایی که تا امروز از تک سایت داشتیم ، با قاطعیت میتونم بگم بیش از ۶۰ درصد مخاطب های رمان های اینترنتی سنشون بین ۱۵ تا ۲۰ هست .. واقعا یه دختر یا پسر ۱۵ ۱۶ ساله بعد از خوندن اینچنین داستان هایی که خیلی ساده با مسائل دوست پسر، دوست دختری یا مسائل جنسی برخورد شده، هیچ تازگی نداره براش؟ واقعا نویسنده های عزیز فکر نمیکنن در عواقبی که خوندن این رمان ها برای یه دختر یا پسر ۱۵ ۱۶ ساله داره ، مسئولن ؟

منظور ما از مسئولیت ، مسئولیت مذهبی یا امثالش نیست ، منظور ما بُعد احتماعی این تاثیراته.. واقعا طرز فکر یک دختر ۱۵ ۱۶ ساله بعد از خوندن اینچنین مطالبی چقدر ممکنه تغییر بکنه و توی رفتار ها و تصمیماتی که ممکنه در اینده بگیره تاثیر بزاره؟

اگه دنبال رمان عاشقانه هستید ، مطمئن باشید رمان عاشقانه ای که ممکنه سانسور بشه ، فاکتور های لازم رو برای رمان عاشقانه بودن رو نداره . پیشنهاد میکنم بخش پیشنهاد رمان تک سایت رو دنبال کنید تا هدفمندانه تر کتاب های دلخواهتون رو پیدا کنید .

منتظر نظراتتون هستیم :)


دانلود رمان بدون سانسور

رمان بدون سانسور pdf

رمان غزال رمان شفق رمان هوس و گرما رمان دختر خراب