تکراری ننویسیم-نویسندگی

آموزش نویسندگی

قسمت جدید آموزش نویسندگی رو برای شما بازدید کنندگان عزیز فور رمان آمده کردیم .

در این قسمت سعی شده راه های نوشتن نزدیکتر به واقعیت و راه خلاقیت در نویسندگی اشاره بشه . حتما این قسمت رو بخونید.

۱-انتخاب اسم خیلی مهمه.چه برای رمان و چه شخصیت ها.
برای رمان اسم هایی استفاده کنید که به موضوع یه ربطی داشته باشه،یا طوری باشه که اگه یه نفر دید جذبش بشه.من خودم به شخصه وقتی میرم یه انجمن یا سایتی،هرکدوم از اسما جذاب و جالب بود اونو میخونم!
اسم شخصیت هم بسی بسیار مهمه!اسمی انتخاب کنید که لااقل بشه درست تلفظش کرد😒من یه رمان خوندم تا آخر رمان چک و چوله تلفظش میکردم.بعد دوستم از ظلمات نجاتم داد گفت اسمه اینجوریه تلفظش!تا ده روز کنج اتاق نشسته بودم به یاد خودمو اون شخصیت بیچاره با اون اسمش و نویسنده یه نقطه نگاه می کردم فقط.(در واقع خیره بودم به همون افق نزدیک) اسمی انتخاب کنید که تو دهه شصت و هفتاد ثبت احوال قبول کرده باشه!
حالا مثال خیلی هست ولی خب چون از نویسنده های عزیز کشوره روم نمیشه بگم :|

۲- اتفاقاتِ طبیعی بنویسید،نه تخیلی.اینکه دختر وسط پارک میوفته تو سر و مغز یه پسرِ مو سیخ سیخی و همه تشویقش میکنن خیلی تخیلیه!یا اینکه دختر هی به استادش می پره و پاچشو میگیره،بعد استادم به جای اینکه یکم جذبه نشون بده بهش میخنده...خیییلی تخیلیه!
#تخیلی_ننویسیم😌

۳-اولِ رمان تاثیر مهمی در ادامش داره.مقدمه باید خیلی جذاب باشه.در واقع خوش آغازی خیلی مهمه.هیچ وقت برای اول رمان پنجاه صفحه از زندگی روزانه شخصیت توضیح ندید.یه اتفاق خاص اولش بندازید و بعد یکم بیشتر درباره زندگی روزانش توضیح بدید.فراموش نکنید این اتفاقاته که رمان رو می سازه!اتفاقی مثل عشق...
‌‌
۴-نویسنده باید اندیشه ای که توی ذهنشه رو به خوبی بیان کنه.یعنی درباره اون هدفی که قراره بنویسه خوب فکر کنه و بتونه به بهترین شکل اون رو بیان کنه،و بنویسه.منظور و هدف نویسنده که چطور نوشته بشه خیلی خیلی مهمه.اگه در این باره مشکل دارید حتما یه سر به کلاس های نویسندگی بزنید 😉

۵-خلاقیت و نوآوری داشته باشید تا رمانتون متفاوت،خاص و پر طرفدار بشه!اتفاقات متفاوتی توی رمان بیوفته که خواننده رو به چالش بکشه!مثلا من چند مورد از اتفاقات خیلی تکراری رو میگم تا بدونید نباید از اینا استفاده شه:
•مزاحم خیابونی و سر رسیدن قهرمان داستان
•رقص در مهمونی های مشترک بین دختر و پسر
•بچه دوقلو،سه قلو و حتی دیده شده پنج قلو😒

میتونید برای گزینه های ۱،۲،۵ مثال بزنید؟😉
‌‌
با آرزوی موفقیت برای تمام نو قلمانِ عزیز :)🍃

•ماریا• ‌